Svårt beslut...

Svårt beslut...

Inläggav Susanne » ons sep 02, 2015 9:49 pm

Jag funderar allvarligt, har nästan bestämt mig, på att sälja Cadi. Denna fantastiska häst som ger mig så mycket i ridningen. En mer arbetsvillig häst får man söka efter. Hon gör verkligen allt jag ber henne om utan att knorra (om hon inte har ont eller en dåligt sittande sadel vill säga... ;) ). Vi har riktigt kul ihop. Men tyvärr har vi bara kul på banan. Hon är otrygg ute, och med min historia är jag tyvärr en lättskrämd ryttare. Den kombinationen är dålig, så jag kan i princip inte rida ut henne - och när jag kan det så blir det skritt med många stopp. Och hon har en ämnesomsättning som gör att hon verkligen är i skriande behov av att ridas mer aktivt hela året. Hon har hållit sig fet men frisk hittills, men jag inser att det är en tidsfråga innan hon blir sjuk av det.

Jag tycker verkligen om att rida henne! Men vi älskar att jobba på banan tillsammans. På sommaren är det för mycket flygfän där för att hon skall kunna koncentrera sig (och att rida ut i skogen är inget alternativ även om det vore det bästa för henne), och på vintern är det ofta för mycket snö (och på vägarna finns det ju bilar, och hon är livrädd för bilar... :( ). Jag kan inte behålla henne för att fortsätta rida henne aktivt några månader per år. :( Hon behöver mer, och hon förtjänar mer! Visst kan vi åka till ridhus - men inte alltid.

Hon är bara 9 år, och en väldigt trevlig häst på alla sätt. Nerverna lite på utsidan, och tycker inte om att man spikar i hennes fötter. Men annars är hon toppen! Och bra för både ridning och avel, men behöver oavsett röra på sig för att må bra. Welsh cob, slutmätt till 146 cm. Bra i både hoppning och dressyr, men bara grundutbildad och har fortfarande svårt att hitta en välbalanserad galopp. Stammen kan jag plocka fram vid intresse.

Jag vore väldigt glad om ni vill hjälpa mig att hitta hennes nya hem <3 Jag släpper henne inte till vem som helst, och det är ingen brådska.

Jag tänker mig foder för senare köp, alt köp med inskrivet om förköpsrätt i avtalet. Prislapp runt 45000, men rätt hem är viktigare än prislappen.
Susanne

Återgå till Ryttarfiket