Var annonserar man hästar idag?

Var annonserar man hästar idag?

Inläggav warg » lör sep 09, 2017 6:55 am

Vilka annonsställen är bäst om man ska sälja häst? Är hästnet störst? Hippson Market? Andra?
warg

Re: Var annonserar man hästar idag?

Inläggav Angua » sön sep 10, 2017 8:47 am

STallägaren annonserar bara på hästnet. Verkar vara många som kollar där. Sen kan jag tänka mig FB grupper, kanske lite mer geografiskt avgränsade eller efter ras/gren kan vara lämpliga.
Angua

Inläggav Susanne » mån sep 11, 2017 2:56 pm

Jag får typ bara svar från mina annonser på Hästnet. Vet att Hippson Market har en hel del besökare också, men jag har inte fått något svar alls på mina anonser där (i princip samma annonser som de andra) så jag tror att Hästnet och Facbookgrupper är bästa platserna. Och jag har provat en del. Vissa har jag helt låtit bli att annonsera på, typ Hästlycka, för där är det till synes 90% fejk.
Susanne

Inläggav warg » mån sep 11, 2017 4:08 pm

Ja, jag skrev ju nyligen en artikel om fejkannonser, och då kom Hästltycka (som jag inte kände till sedan innan) upp. Fast jag hittade fejkannonser på rätt många andra ställen också... Jag tror att det får bli Hästnet, och sen använder jag min blogg och mitt eget fb-nätverk. Det är ju rätt gott om hästfolk där, och delar de vidare når jag en ganska vid grupp människor. Dessutom är det inte helt fel att ha en personlig koppling, även om det är "en kompis kompis kompis" liksom.
warg

Inläggav Snöbolle » mån sep 11, 2017 7:33 pm

Jag läser annonser även om jag inte letar häst :roll:
Tittar mest på hästnet, men är med i endel fb-grupper och då hamnar de i flödet så där syns också en heldel intressanta annonser.
Övriga ställen har 'jag inte hittat hem i' och faktiskt aldrig varit inne på.
Snöbolle

Inläggav warg » mån sep 18, 2017 10:26 am

warg

Återgå till Ryttarfiket