Tävlat!

Tävlat!

Inläggav Snöbolle » tis nov 14, 2017 3:50 pm

Det var fyra år sen jag tävlade sist.
Saknar så att tävla och att träna inför att tävla och att träna överhuvudtaget.
I dagsläget räcker inte tiden för oss, Ängeln är inte igång för tillfället, men lider förvisso inte särskilt över det.
Vi är helt enkelt där i livet att det finns andra saker som måste gå före.

Men på lite halvskämt fick jag lov att tävla en klubbkompis häst om jag ville, kanske nästa år då. Så dök det upp en dressyrtävling hos grannklubben så lite hipp som happ bestämde vi att där kunde jag ju vara med. Ett halvt skämt som blev allvar rätt snabbt. :roll: 8-)
Fyra gånger hann jag rida innan och så roligt det var! Planera och hitta knappar och ha ett tydligt mål liksom! Hur skulle jag rida för att kunna rida så smart som möjligt på tävlingen?
Ja det fick ju gå som det ville såklart och förväntningarna var ju inte stora men det skulle ju stilla min ridochtävlingsabstinens för ett tag iaf :D

Hopphästen blir lite lång och lite låg men stadig i formen om han får gå där. Sen är han stor och mycket häst att rida ihop när man vill ha ihop honom och mer på bakdelen. En utmaning!
Men på fyra gånger tyckte jag han svarade riktigt bra för att vara på så kort tid. Så snäll och försökte verkligen sitt bästa utan knot eller diskussion. Jag fick rida en hel del mer framåt än han nog var van vid,utan att ramla på bogarna då.
Framridningen blev helt klart vårat bästa pass, så ihop och så lätt och trevlig för att vara honom. Jättefin känsla som vi såklart tappade på banan :roll: Men det gör inget, vi kom runt banan med lite missar och lite låg form. Vi var jättenöjda så alla tre.
Inga höjdarprocent kanske men vi var så nöjda. 60,5.

Så vi släntrade ner till parkeringen och klädde av. Kollade resultatlistan och inser snart (bara fem starter, vi startade som nummer ett) att vi kanske skulle avvakta lasta. Sista ryttaren var given etta ;) men en efter en lade sej bakom. Näst siste ryttare hade stolpe ut så det var ju bara att fälla en liten tår :roll: och sadla på igen.

Siste man ut vann på 75% ;) men för oss vanliga dödliga var ju en blå rosett som en vinst ändå :D

Såå nöjd och glad och så himla kul det är att tävla! Längtar verkligen tills det är min tur igen!
Snöbolle

Re: Tävlat!

Inläggav Susanne » tis nov 14, 2017 6:38 pm

Vad roligt Snöbolle! :D Grattis till ett fint resultat på kort förberedelsetid! Ibland är det en fördel att inte hinna planera så länge - det blir lättare att bara njuta av studen då. :)
Susanne

Inläggav warg » ons nov 15, 2017 8:06 am

Så kul Snöbolle! Både att du fick möjlighet att tävla och att det gick så bra! Ska du fortsätta rida och tävla den här hästen nu? eller satsar du på att få igång dina egna på sikt?
warg

Inläggav AnnaC » ons nov 15, 2017 10:54 am

Jattekul! :) Bra jobbat!
AnnaC

Inläggav Snöbolle » ons nov 15, 2017 2:16 pm

Tack snälla ni!

Kanske får jag låna den för tävling i bla lag nästa år. Det är ju inget måste, men vore himla kul, och det tycker ägaren med :)

Tanken är väl egentligen att rida igång Ängeln och ligger vi i kanske vi kan åka på någon sorts enkel tävling/träningstävling som nästa senhöst. Det vore ju det roligaste! Jag vill ju helst tävla min egen, men är lika glad om jag får låna någon ibland :D :D
Snöbolle

Inläggav Angua » lör nov 18, 2017 8:26 am

Är ju ett kanonbra sätt att rida igångsatt häst just nu medan du hqr fullt upp med annat och ha tränings och tävlingskänslan i kroppen när du sätter igång Ängeln igen :)
Angua

Inläggav Snöbolle » sön nov 26, 2017 5:39 pm

Det är ju det som är så bra :D
Man kan rida när det passar på en häst som redan är igång!
Himla smidigt :) men jag längtar verkligen tills min egen är igång igen!
Snöbolle

Återgå till Ryttarfiket